tisdag 6 januari 2015

Suddig vardagsmat

Igår laga jag en tofu grönsakswok i satay sås med ris. Blev riktigt gott fast inte helt så gott som jag önskat. Senast vi lagade i satay sås så var såsen jätte kryddig men nu var den inte alls lika stark och eftersom vi båda tycker om både kryddig och saltig mat så fick man hälla en del soya över det hela för att få lite fjutt.

Att ta bild av mat är ju något ofattbart komplicerat, speciellt när man fotar med telefonen, hehe. Kanske min nisch kan vara matbilder med suddighet och ointressant vinkling. Fattar inte hur de flesta bloggar har så fina bilder i allmänhet, även av mat, är alla bloggare proffs fotare, va? Går alla omkring med systemkamera? Nå här serveras i allfall suddiga vardagsbilder tagna med telefonen.

Jag var så stolt för jag även diskade efter maten. Insåg när jag stod där och skrubbade  hur sällan jag egentligen diskar. Vi har inte diskmaskin så det blir ju en hel del disk trots att vi inte är fler än två vuxna och ett barn. Känns som att vi äter och dricker i ett. F är klart diskaren i detta hushåll, å andra sidan är jag en klar vinnare på att damsuga. Alla har vi våra bravurer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar