måndag 24 november 2014

One of those weekends

Min goda vän Fredrik var här övernatten tors-fre natten. Eftersom vi tänkte att han kanske inte ville sova med Umi, så flyttade vi Umis säng till vårt rum. Kvällen var super trevlig och alla mådde bra. Vaknar sex tiden till att Umi kräktes lite. Typ som han kan göra efter att ha ätit för mycket men nu var det ju morgon. Han var super törstig och låg i vår säng med sin vattenflaska. Efter en stund kom vattnet upp. Långsam som man är så fatta jag inte ännu riktigt att han var sjuk men börja nog ana något. Beslöt att se om han ändå sku äta gröt. Medan han vänta på gröten drack han igen enorma mängder vatten, som kom upp. Det var nu efteråt sett verkligen dumt att låta honom dricka så mycket men det är lixom vår morgon tradition, att medan man kokar gröten så sitter han lugnt och dricker/leker med sin vattenflaska. Han åt med god apetit medan vi andra drack kaffe och åt smörgåsar. Fredrik skulle iväg på ett seminarium så tjugo över sju traska han iväg. Umi lekte som vanligt och undersökte hela lägenheten. Nästan två timmar senare kom hela gröten upp som en fontän. Han var jätte ynklig, stackaren. Dagen gick i etapper, emellanåt sov han och var ynklig, medan han nästa stund lekte glatt. Han kräktes dock inte mera. På lördagen mådde han redan mycket bättre och börja äta normalt, fast mindre portioner. Mina föräldrar bjöd oss till dem på kaffe. När vi kom hem på eftermiddagen kände jag mig sådär vrålhungrig, att det gjorde riktigt ont, som om någon grävt i magen. Åt en smörgås men det blev inte bättre. Sakta med säkert börja jag må riktigt illa. Det hela sluta med diarré och att jag kräktes som en fontän tio på kvällen. Alltså herregud vad man känner sig eländig. Det hjälpte dock genast och mådde relativt ok fast nästa dag var jag ju helt slut. Musklerna värkte, huvudet bulta och energinivån var under noll. F fick promenera hunden och ta hand om Umi medan jag siesta i etapper. Dagen gick ganska bra. På söndag-måndag natten vaknar jag till att F kräks. Altså urk. Samma grej, Han mår genast mycket bättre men är helt slut. Som tur känner jag mig i form idag. Traskat hunden och skubbat huset rent och bytt alla lakan medan Umi sover på balkongen och F ligger utslagen som en gammal disktrasa. Nu ska det nog bli folk av oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar