onsdag 5 november 2014

Omtänksamma människor



För en vecka sedan plinga det på dörren och ett det var ett stort paket som kom från Frankrike. Eftersom det var till både F och mig så fick jag vänta på att F kom hem från hundpromenaden. Hade ingen aning vad det var för paket. Det visade sig vara en överraskning från en av Fs vänner. En vän som han umgicks med, innan vår tid. Vännen hade flyttat bort från Paris så när vi bodde där träffade jag honom aldrig. Trots att F inte sett honom på många år och jag aldrig träffat honom så skickade han ett alldeles underbart paket till oss och Umi. Alltså! Jag blev helt rörd vilka underbara människor det finns. Det handlar ju givetvis inte om grejorna, trots att de också var fantastiska, utan själva tanken att skicka något alls. Tyvärr är foto kvaliteten inte den bästa men detta fick vi! Straight from Bretagne!



2 kommentarer:

  1. Härligt! Vilken underbar överraskning!

    För att fortsätta våra tidigare diskussioner, så är det där också en sak jag har märkt att ändrar när man får barn. Folk bryr sig på ett annat sätt. Vänner, halvbekanta, grannens faster... Plötsligt vill alla vara med och dela glädjen och ger presenter.

    Hos oss var det t.ex. en granntant (som jag verkligen aldrig dagt mer än hej åt innan) som började ställa små paket utanför vår dörr... först till lillajul, sen till julen, sen påsken, så vappen, en sommarpresent och så julen igen... Dessutom undertecknade hon först bara med "tomten" , "påskharen" och jag hade verkligen INGEN aning om vem det var som gav oss presenter (mest choklad och godis, lite leksaker, påskpynt, böcker och sånt), förutom att jag visste att de måste vara någon från vårt hus, innan hon sen till vappen hade undertecknat med eget namn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va härligt med granntant :) som tur att det finns sådana pärlor!

      Det har du helt rätt i att det ändrar i och med barn!! Hade många, inklusive den härliga gesten av dig, som hörde av sig och ville donera kläder, leksaker, säng, sitter!! Blev helt tagen av alla dessa fantastiska människor :) Vi behövde verkligen inte köpa ngt alls. Fenomenal tradition att ge barn kläder och prylar vidare.

      Radera