tisdag 28 oktober 2014

Hundhår och långkalsonger

Hunden har börjat fixa till sin vinter frisyr, vilken innebar att genast när det blev kallare väder så började den tappa något ofattbart mycket hår. När man pajade den så fick man en tova hår i handen. Nice! I och för sig så är det ju skönt att den anpassar sig till det nordiska klimatet och fixat tjockare päls till vintern. Kan säkerligen jämföras med att vi i något skede börjar dra på oss långkalsonger. Nu har hårlossningen minskat drastiskt vilket ju är skönt speciellt när Umi kryper runt och vilar sig mellan varven genom att slicka golvet.

Förrästen är det ju egentligen knäppt att det är riktigt alright att dalla runt i leggings, till jobb och på stan, men inte i lång kalsonger. Don't get me wrong, jag diggar leggings för de är ju bara så attans sköna, men det är ju precis samma sak förrutom att långkalsonger oftast är blåa med gråa ränder. Dessutom har de långkalsonger jag haft under året oftast varit herrmodel, och haft en såndän obekväm pung påse. Den är ju lite onödig då man inte har ngt att sättt i den. Varför jag använt gubb kalsonger vet jag inte riktigt eller hur jag fått tag i dem för de är inte min mans. På något sätt har jag lyckats samla på mig ett par traditionella blåa kalsonger med gråa ränder. Jag tror ett par var min brors gamla, alltså sådär 20 år gamla, men bra värmde de ju. Fast nu när jag tänker efter så har jag inte sett dem sedan vi flyttade hit. Detta skall undersökas.

1 kommentar: